გაკვეთილის პორტფოლიო


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ლალი ფანგანი/08001002015
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო.VII
მოსწავლეთა რაოდენობა: 21
გაკვეთილის თემა: „1921 წლი 25 თებერვალი“
გაკვეთილის მიზანი: გაკვეთილის თემის გააზრება და გაანალიზება; ტექსტში ასახული პრობლემის გამოკვეთა; წარსულში წვდომა და ეპოქის გააზრება; არგუმენტირეული მსჯელობის უნარების განვითარება; კრეატიული უნარების გამომუშავება; კვლევა-ძიების უნარების ჩამოყალიბება; მხატვრული ტექსტის ანალიზი; მხატვრული სახეების გახსნა; ავტორის დამოკიდებულების ამოცნობალიტერატურული ტექსტისა თუ სტატიის დაკავშირება ისტორიულ ფაქტებსა თუ მოვლენებთანსაკუთარი მოსაზრებისა და დამოკიდებულების გადმოცემა.
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს შეფასების კრიტერიუმებს.
ბრეინგშტორმინგი
(გონებრივი იერიში) მასწავლებელი აქცენტს აკეთებს (ინტონაციით,
გამარტებებით)
ზეპირი გამოსვლის არსებით საკითხებზე.
მოსწავლეები კარნახობენ მასწავლებელს ისეთ ასოციაციურ ფრაზებს,რომლებიც თემას უკავშირდება
გამოკითხვა
ფრონტალური კითხვები
მთელი კლასის ჩართულობა
დაფა, ფერადი სტიკერები.
3 წთ
2
საქართველოს გასაბჭოების პერიოდის ამსახველი ფოტო და ვიდეო მასალის ჩვენება
კვლევა-ძიება; ჯგუფური მუშაობის ორგანიზება
ჯგუფური სამუშაო
კომპიუტერი და
პროექტორი
5 წთ
3
ინტერნეტში ლექსის მოძიება ( მაგ. კოლაუ ნადირაძის "25 თებერვალი") ლექსის წაკითხვა და განხილვა, კონტექსტის გააზრება
https://www.youtube.com/watch?
http://www.newposts.ge/?id=7894
https://www.youtube.com/watch?v=hmrRvA7_6KM
კვლევა-ძიება, დისკუსია
მთელი კლასი
კომპიუტერი
პროექტორი
7 წთ
4
შ.ნ.ს.კ.ა
დისკუსია ლექსის ირგვლივ.
მასწავლებელი კლასთან ერთად გაანალიზებს ლექსს,მოსწავლეები გამოთქვამენ შეხედულებებს,საკუთარი სტყვებით გადმოსცემენ ტკივილს და ემოციებს ლექსში არსებულ პრობლემებთან დაკავშირებით.გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებებს.
"ჩვენი გზავნილი რუსეთს"

გამოკითხვა
ფრონტალური კითხვები
მთელი კლასი
წიგნი
თაბახი
კალამი
15 წთ
5
ჯგუფებში მოამზადონ რუსული აგრესიის გამომხატველი ფოტო და ვიდეო მასალა
მოამზადონ პრეზენტაციები.
საშინაო დავალება:საქართველო მე-20 საუკუნის ოციან წლებში.
ცარიზმი
ტოტალიტარიზმი
საბჭოეთის უღელი
ქაქუცა ჩოლოყაშვილის აჯანყება
9 აპრილი
2008 წლის აგვისტოს ომი
ჯგუფური
კომპიუტერი
პროექტორი
ფორმატი
15 წთ
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ.VII 1 თანმიმდევრულად გადმოსცემს ნაცნობი ტექსტის შინაარსს.
ქართ.VII.7. გამოაქვს დასკვნები მთლიანი ტექსტის ან მისი მონაკვეთის საფუძველძე.
ქართ.VII.7. საუბრობს იმის შესახებ,რაზე დააფიქრა წარსულმა,რა იყო ტექსტში მისთვის ნაცნობი და გასაგები,რა გაუგებარი.
ისტ.VII.1.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ეპოქასთან

ის ტექნ. V.5.  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.

შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა, ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, შეარჩევს და იყენებს შესაბამის ციფრულ საშუალებებს.

შეფასება:
·         შეფასების რუბრიკა


კრიტერიუმები
3-4
5-6
7-8
9-10
დავალების ადეკვატური გაგება
ლოგიკა დარღვეულია
არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
ცდილობს გაგებას
იგებს ნაწილობრივ
დავალება სრულყოფილადაა გაგებული
გაკვეთილზე ჩართულობა
არ არის ჩართული

ცდილობს საგაკვეთილო პროცესში ჩართვას
ნაწილობრივ არის ჩართული
გაკვეთილზე აქტიურია და ჩართული
არგუმენტაცია
არ აქვს არგუმენტები
არგუმენტები მცირეა და არადამაჯერებელი
არგუმენტები აქვს,მაგრამ აკლია ფაქტობრივი მასალის გამოყენება
არგუმენტები დამაჯერებელია და გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
დასკვნები
არ არის გაკეთებული დასკვნები
დასკვნები ულოგიკოა და გაუმართავი
დასკვნები ნაწილობრივ ლოგიკურია
დასკვნები სრულიად ლოგიკურია და გამართული,გამყარებულია ტექსტური მასალით
აუდიტორიასთან კონტაქტი
ვერ ამყარებს კონტაქტს აუდიტორიასთან,გაურკვევლად საუბრობს
პერიოდულად ცდილობს აუდიტორიის ყურადღების მიპყრობას,მაგრამ არ იცის რა ხერხით
ნაწილობრივ ამყარებს აუდიტორიასთან კავშირს
ფლობს აუდიტორიას სრულად,იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ მანიშნებელს
დროის ლიმიტი
არ არის დაცული დროის ლიმიტი
ცდილობს დროის ლიმიტის დაცვას
ნაწილობრივ იცავს დროის ლიმიტს
დროს ზუსტად მიზანმიმართულად იყენებს და ყოველთვის იცავს დროის ლიმიტს

ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
ჯფუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
ყველა წევრი არ არის ჩართული
უმრავლესობა ჩართულია
ყველა ჩართულია
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური,არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ,ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
ნაწილობრივ მიყვებიან ინსტრუქციას
მუშაობენ ინსრტუქციის მიხედვით
დროის ლიმიიტის დაცვა
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
დაიცვეს დროის ლიმიტი

ხელმოწერა: ლალი ფანგანი
თარიღი:10.03.2018

Comments